02 November 2012

Garzon: avagy hogyan éljünk 30 nm-en

Lehet, hogy másoknak ez nem téma, de én egy hatalmas vidéki családi házból költöztem egy pesti garzonba, és bizony az elején kicsit féltem, hogy hogy fog itt minden elférni és egyáltalán: hogy lehet iylen pici helyen élni.... Mostmár 2 éve itt lakom és köszönöm szépen, remekül megvagyok, már nem is kéne nagyobb lakás (a közeljövőben), annyira megszerettem ezt a 30 nm-t. Szeretnék néhány hasznos(nak vélt) tippet megosztani, hogy hogy is éljük túl ilyen kis helyen. (Megjegyzem sohasem voltam kollégista, úgyhogy nem ismerem milyen érzés 20-30 nm-en még egy-két emberrel együtt lakni.)


1. A REND: na ezt nem sikerül általában betartani, de nagy igazság: rend a lelke mindennek, különösen egy kis lakásban. Ha ugyanis rend van, vagy legalábbis minden el van rakva szem elől nagyobbnak tűnik a tér. Nekem rengeteg mütyürkém van a polcokon (könyv, ékszer, körömlakk, képek stb.) szóval ha emellé még kupi is van akkor az maga a katasztrófa...


2. A BALKONKERT: Kertesházból költöztem fel, így még otthon laktam fel sem tűnt, hogy mennyire fontos a kert, a növények, a virágok. Csak Pesten döbbentem rá, hogy nem tudok zöld nélkül élni. Szerencsére van erkélyem (kb. 2,5 nm) úgyhogy lelkes balkonkertész lettem. Mindig vannak évszaknak megfelelő növényeim (ládában és cserépben is), emellett van egy kis asztalkám és összecsukható székeim is, úgyhogy ha kedvem szottyan vagy vannak nálam vendégek ki lehet ülni. Dekormániás vagyok, úgyhogy az asztalon mindig vannak mécsesek, a cserepek mellett lámpások, meg hangulattól függően még egyéb cuccok is, pl most sütőtök.


3. TÜKRÖK: Szintén klisé, de a tükrök is nagyítják a teret, sőt adott esetben világosabbnak is tűnik a lakás tőlük. A kisebb tükreim mellett van egy kb 3,5 nm-es plafonig érő gardróbom (amiben már most nem férek el...) enenk az elülső fala, amin a tolóajtók vannak tiszta üveg, ez rengeteget dob a lakótéren, szinte megkétszerezi a teret.


4. KONYHA: A konyhám nagyon kicsi, ám annál jobban felszerelt (nem kis feladat volt megtervezni), minden elektromos gép itt kapott helyet (hűtő, sütő, mosogatógép, mosógép), A kedvencem a kombi tűzhely, ami főzőlap, sütő és mosogatógép egyben. Rólam kéne mintázni a lustaság szobrát... :DD De komolyra fordítva a szót ez egy nagyon hasznos kis szerkezet, mert nem foglal külön helyet, és mivel egy 6 terítékes mosogatógépről beszélünk akár még két embernek is kényelmesen elég.


+1: Nem olyan nagy szám, de nem tudtam kihagyni az egyik kedvencemet: az összehajtható szennyesszákot. Az enyém csak sima egy rekeszes, nem ilyen osztott. Szerintem dizájnos és praktikus darab. Ha mosni akarok csak megfogom mint egy szatyrot és odaviszem a mosógéphez. Ha nincs teletömve akkor kisebb helyet foglal. Szerintem praktikusabb ilyen kis helyre mint egy nagy fonott vagy műanyag szennyeskosár.

No comments:

Post a Comment